Saturday, December 15, 2007

Chit-chat

Var: Jazzhuset
När: torsdags
Situation: Kallprat med vännen Staffans nya tjej "Maja".

Hon: Jaha och vad gör du då?
Jag: Jag skriver lite, frilansjournalist så (jag visar genom att skriva lite på ett osynligt tangentbord)
Hon: Jaha, vilka skriver du för då?
Jag: Norrländskan.
Hon: eeh?
Jag: Tja, det är väl typ som Sydsvenskan fast för Norrland...
Hon : Jahaaa, och då skriver du såna där små notiser eller? (visar genom att måtta mellan tummen och pekfingret)
Jag: Nej.


Här är min recension av Bee Movie också.

4 comments:

Anonymous said...

Men gud! Det här var ju värre än Carolines bemötande om hon verkligen kan leva på att vara frilans.

Kristoffer Viita said...

I knooow, undrar vad nästa steg är? Kanske typ "Jasså, så du har inget riktigt jobb då eller?"

Anonymous said...

Det måste nog vara så. När hade journalister egentligen hyfsad social status?

Kristoffer Viita said...

Hmm, svårt att minnas, jag tror inte jag var född. Men frågan jag borde ha ställt, men som jag självklart kom på i efterhand är ju "Okej, coolt att sälja jeans då?"

Liksom, vafan?