Thursday, June 17, 2010

Konsumentmakt

Från: Kv kristofferviita@gmail.com
Till: Konsumentkontakt@unilever.com


Hallå där. Jag inhandlade er nya isglass, "Solero Ice", och känner mig djupt besviken. Smaken var nästan icke-existerande och lämnade ändå en besk eftersmak. Efter bara några "sugningar" på glassen var jag så uttråkad att jag slängde glassen i Asfalten (se bifogad bild).

Ta till er av detta, ni har kastat tio av mina kronor åt helvete.

/MVH

En upprörd Kristoffer Viita



Skickat från min iPhone

Från: Konsumentkontakt@unilever.com
Till: Kv kristofferviita@gmail.com


Hej Kristoffer!

Vi beklagar den tråkiga upplevelse du fick med den Solero Pineapple som du köpt. Jag kommer förmedla fabriken om det inträffade. Hör gärna av dig med din adress så kan jag skicka en glasscheck för nya inköp av GB-produkter.


Trevlig Sommar!

Med vänliga hälsningar

Karolina
Konsumentkontakt
GB-Glace
Unilever Sverige AB

6 comments:

Being Blogged said...

Hjälte!

Medelklassman said...

Full pott för fuck you-gesten. Men asfalt? Är det inte gatsten?

Isabel said...

fan vad crazy du är som köper isglass när det regnat!!)!("/!"?`?!

Kristoffer Viita said...

;PpPpppP

Grovt Initiativ said...

asfalten syns klart och tydligt under fuckyouhanden. det är uppenbart att kristoffer hade tänkt kasta den på asfalten men missat och hamnat på gatsten istället, ety han inget bollsinne har. men smaksinne desto mer! och konsumentpatos!

Anonymous said...

Som första person i vår generation har jag just skickat ett seriöst klagomail till Ica, och inte ett ironiskt.
Hittade en sten i nötterna som jag hann stoppa i munnen och tugga på. Fruktansvärt!