Wednesday, October 28, 2009

FlashFrizzlers


För att parafrasera Snoop dogg: Hello my little blog rizzlers. Jag tänkte att ni skulle få lite att läsa. Nya Nöjesguiden kommer på fredag. Redan nu ligger dock mina teverecensioner på les internets. Jag klistrar in länkarna i botten. Men först måste vi ta itu med FlashForward.

För dem av er som inte vet men riktigt undrar vad en ”Flash forward” är, ska jag berätta.
Det är en slags framtidsvision. Hela mänskligheten får liksom en simultan blackout på två minuter och 17 sekunder. Under samma tid får folk en blurrad vision av sin framtid. ”Fast tydligare än i en dröm”.
Några ser ett lyckligt öde, andra en mörk personlig dystopi och resten ser inte en skit, logiskt sett är de döda ett halvår senare. Agent Mark Benford, Eff-Bee-Aj, sätter ihop ett team för att utreda och vips är en paranormal korsning mellan ”Arkiv X” och ”Lost” satt till världen. Lika lyxigt och tomt som det låter. Det går helt enkelt inte att grunda ett mysterium på något man vet kommer hända.
Jag har inte ens nämnt, eller jag gör det väl nu, att ordet ”supercomputer” används, helt oironiskt.

Flashforward börjar på TV4 den 30 oktober


Och just det, mina rizzilerz var det ja:

Recension av Bored to Death
Recension av Simma lugnt Larry säsong 7

5 comments:

Anonymous said...

Varför är nöjesguidens texter om film och tv (t ex filmrecensionerna) så extremt korta? De råder väl inte brist på sidutrymme? Känns som om man hade föredragit lite mer text om varje film.

Kristoffer said...

Sånt där har ofta med utrymme att göra, men fråga inte mig. Jag vet inte. Hade helst skrivit 7000 tkn om varje film/serie.

Anonymous said...

Lite snål med Bored to death-betyget var du allt.

KV said...

5/6 är ju råbra, vad snackaruom?

Anonymous said...

Okej, "råbra" låter bättre än siffrorna 5/6. Då var det inget :)