Tuesday, April 7, 2009

Go DJ.



Hey hey y'all. Det var ett tag sen nu va? Well, ni kommenterar så oerhört dåligt att det inte är en bättre uppdateringstakt än ni förtjänar. Skit ska skit ha, som bekant. Vad jag har gjort senaste tiden? Well, om ni undrar så spelade jag skivor i fredags. En väldigt kristen tjej som hette "knapp" som första stavelse i sitt dubbelnamn fyllde 25 år. Tyvärr fick jag och mina kollegor (DJ Frank Dux och DJ Black Vodoo) vänta ut ett par av fiolspelande folkmusiker som drog skämt om "det ökade antalet fall klamydia inom folkmusiken" i sitt mellansnack. Ändå roligt, vi vet ju att ingen av dem ligger liksom. Sen var det dags för DJ MAKT. Jag fick väl spela tio låtar eller något, men ingen av den ghettotech jag hade bränt. Dessutom kom folk fram och bad mig spela Kings of conveinience och Timbuktu (!).

Breaking news när det gäller "manligt och kvinnligt" är väl att jag börjat gilla inhemsk dude-kultur ännu mer. Såg superduden Markus Price DJ-set på ZVT-Svartklubbs-Bastuklubbsatsning och omfamnade det varmt. Dessutom såg jag utrikiska trailern till "Fighting" och blev som en liten pojke på nytt. Jag älskar hur Underground-fightclub-genren aldrig förnyas ens ett korn.



Grabbigt. Men jag känner att det är helt okej med tanke på att jag kollar på rätt många tjejfilmer för 12 åringar just nu. Senast "Wild child". En slags mash-up an Guillous "Ondskan" och Harry Potter. Fast i Wild Child handlar det inte om att slå sig fri från förtryck utan att få ligga med den snygge homosexuelle killen på internatskolan.

5 comments:

NGW said...

fan jag klarar inte av att se den där gråtkillen från Crash, jag är rädd för att också börja lipa.

Ward said...

"Jag fick väl spela tio låtar eller något, men ingen av den ghettotech jag hade bränt."

Vände du cd-skivor? Oldschool.

Kristoffer Viita said...
This comment has been removed by the author.
Kristoffer Viita said...
This comment has been removed by the author.
Kristoffer Viita said...

Yes, och den där skivspelaren var från tiden då Andres Lokko skrev något om hiphop.
Eller fan, den var nog äldre än hiphopen själv. Premiärspelningen genomfördes säkert med den allra första cd-skivan.

NGW: Jag vet, hatar Terrence Howard, ett ansiktsuttryck = dumpad.