Saturday, June 14, 2008

Hultsfredsfestivalen: part tres


Dagens jobb:

Recensioner på: Familjen, Black Lips, Raised Fist, Rage Against the machine (finns inte på nätet)

Gjorde även ett litet EM-tips med Afasi & Filthy:

Hör fotboll hemma på rockfestival?
Afasi: Ja det kan man väl fatta. Nästan alla kollar ju på fotboll. Är det nyårsafton i Hultsfred så måste man kanske smälla av raketer.
Filthy: På en så här stor festival måste man inte kolla för att den är där, det finns mycket annat att göra. Du tycker inte att det är så jävla fett eller?
Nej, eller jag har inget intresse...Hur går det i matchen mot Spanien?
Filthy: Sverige vinner så klart, ”oh yeah” (ironisk arm i luften).
Afasi: Med ett noll.
Hur långt går Sverige i EM?
Filthy: Kvartsfinal, fan vet jag.
Afasi: Alltså, du frågar två personer som...
Filthy: Jag har knappt sett en hel fotbollsmatch i hela mitt liv.
Vem vinner hela skiten?

Filthy: Det brukar väl vara Frankrike?

2 comments:

Grovt Initiativ said...

fy fan vad roligt att fråga dem om fotboll.

Kristoffer Viita said...

Verkligen. Skönt att träffa någon som verkligen inte bryr sig om det. Som mig!