Monday, March 12, 2007

Gnäggaren

Hitills har det varit skönt att vara friställd från mitt jobb (callcenter paradise), men när arbetslösheten börjar sjunga på vecka tre är det inte lika roligt längre. Så jag har helt fått spatt och söker efter saker med nyhetsvärde i varje liten blog jag kommer över. Min plan är att försöka skramla ihop nog mycket frilansmaterial så att jag överlever. Så om någon överhuvudtaget läser den här bloggen och vill hjälpa en fattig frilansare genom att tipsa om en nöjesnyhet som inte nått svenska pressen ännu så är ni välkomna. Om det så är en nyhet om att R.Kelly ska börja kränga sina homemade gangbangvideos så är ni välkomna...

Dagen har sammanfattningsvis varit ett trassel av telefonsamtal. Jag ringde den sjukt otrevliga supporten på HTFs A-kassa. Så jävla mensiga as! Jag fick inte ens en reaktion på att jag inte fått jobba på två veckor. Jag bara "Det är väl lite konstigt" Surjävlatanten typ "mm". Inte ett uns av vilja att hjälpa en medmänniska existerade i hennes vidriga kropp. Hennes attityd var att jag redan borde känna till alla svar på det jag frågade, Så hon levererade alla svar med en skön "Är du dum i huvudet eller" attityd. Jag fick iaf svar på mina frågor till slut. Så jag började ringa runt till kontaktpersonerna på alla tidningar jag sökt sommarvik.
Expressen - ööh vi vet inte vars han är...
Aftonbladet - Ööh hon sitter i möte hela dagen...
City GBG - Jaha du ringer på (namn)?
Jag - Ja...
City GBG - Ja det är inget svar där, tyvärr...
Jag - Har (namn) ingen mobil?
City Gbg - Jo (kvävd suck) vänta...
*kopplar* = Inget svar.
GT - EEh jo jag börjar komma i mål där och det ser ut som att jag inte kan erbjuda dig sommarvik...
Jag - Jasså okej, men vad är det för kunskaper ni sök...
GT - Du kan väl ringa senare, jag sitter i ett möte här..

Väntade en timme, körde varvet igen från början och landade hos GT igen:
GT - Jag kanske lät lite brysk tidigare... men det är så att vi bara tar in EN person på nöjesdelen och det måste vara en TJEJ, tyvärr alltså. Så bli inte deppig...
Jag - Nejdå! jag snackar med dina kollegor i sthlm och hör vad de säger.

I övrigt så har jag hittat en sjukt bra sammanfattning på pissfilmen The Wicker man. Det där klippet sammanfattar hela filmen och visar hur jävla värdelös Nic Cage är i den. Det blir ju faktiskt komiskt när han får ett skägg av bin och vrålar "not the bees!!!". Och resten av filmen slår han kvinnor på käften, great stuff.

No comments: