Tuesday, March 20, 2007

Hultsfred, dagens bandsläpp


Sweeeeeeeet. Nu börjar det ta sig för Hultan, Alltså Roskilde har förvisso bokat Arcade Fire, som är svårslaget. men vad har de i övrigt? Tråkfunkiga RHCP och gamla gubbarna Beastie Boys, shit de lär ju knäcka lårbenshalsen om de studsar för hårt i sina X-large hoodies till "Intergalactic". Idag släpptes en hel drös artister till sommarens Hultsfredfestival. Det var mer exakt:

50 cent: Jaja, jag är rädd att detta inte kommer att vara ett så stort dragplåster som rockparty hoppas på. Sverige har ju mer eller mindre slutat lyssna på hiphop till förmån för pop och speciellt "fiddy" känns ju lite ofräsh i dagens läge. Det hade passat sig mycket bättre med The Game som även han rappar om bitches and blunts men som är mer aktuell och dessutom fått mer kredd av pressen (for some reason). Nåja jag tänker ändå kolla in 50 cent och kanske dansa lite för gamla goda tiders skull när "In da club" fetar på.

Pet shop boys: Jag önskar att jag visste mer om dem. Men det gör jag inte så tyvärr tänker jag inte kommentera särskilt ingående. De har varit med i tvprogrammet Kobra, och då är man rätt cool (Om man nu inte heter My chemical romance vill säga). Så mycket vet jag.

Velvet Revolver: Suck... jaha de ska ju vara bra, varför tycker jag att de är så tråkiga då? Kanske för att jag inte gett dem en ärlig chans, eller så är det de att de ligger för mycket i mitten av allt rockmangel för att jag ska orka ladda ner en hit ens.

Gentlemen: Ingen aning what this is, reggae tydligen så jag kan ju inte ha missat SÅ sjukt mycket.

Uffie: Hypad myspacebrud som gör lite dansant electronica. Hon har en schysst atityd, men that's about it liksom, DNs Fredrik Strage menar att texterna eller samma typ av musik görs mycket bättre av artister som t ex Peaches och det går väl att hålla med om. men jag tror inte att det spelar så stor roll eftersom Uffie är så fett hypad i bloggosfären och i ankdammen av livstilsmagasinsjournalister så spelningen kommer nog att bli off the hook!

Mando Diao: Ett sämre the Hives, med större ego, så otroligt intressant...

Anna Ternheim: Såg henne för två år sedan mitt på ljusa dagen sjungandes "We die yooung, we die when we're yoooung" och det var kanske inte så jättecoolt. Hoppas att hon får spela i regnet eller nåt i år (Oh shit, jinxade jag det nu? blir det regn då eller?).

Clipse: Ordentlig Hiphop, som saknas i resten av programmet. Nåja Nas säger ju att "Hiphop is dead" anyways...

The Touch: Svenskt myspaceunder som snart släpper EP på trunkfunk records. Spelar schysst Techno och lär bli "maxat" att se live.

Resten av artisterna orkar jag inte kommentera, men jag måste erkänna att Hawaiiakterna i år känns lite halvtråkiga. Wolfmother? Korn? Ozzy? och så naturligtvis våra största svenska akter. Men det är mycket på största scenen som känns förra året eller till och med förrförra. I Ozzys fall är det snarare förra livet... Nåja. Hultsfred är alltid Hultsfred. Peace.

Bonus, Dagens citat: ”Kom igen bruden, dansa som en hora, medan jag står här bak och kollar in dig.” - ur Maxim Lindqvists blogg Booty Perkulator som numera är nedlagd :-(.

No comments: