Monday, March 26, 2007

Weekend at Bernies

Eftersom det är måndag tänkte jag avlägga lite helgrapport också. Fy helvete vad stelt det där lät, disgusting...

Fredag: Min vän Linus (se bild nedan) skulle ha lite häng med sitt jobb Carlings på fredagskvällen. Så jag fick följa med som Joker/bihang/whatever. Innan vi drog till personalhänget så hälsade vi på Phil Gates i Johanneberg som också han jobbar på Carlings med Linus. Där "knäckte vi ett par bira" och såg som sig bör på några Youtubeklipp. Bland annat nån sjuk snubbe som recenserar gamla spel i sin blog. Alltså tröttare människa har jag nog aldrig hört. Han babblade på om sitt jävla spel och typ "Man ska krocka med de här havsdjuren och om man gör det så låter de "Eh!" eller "Uh!" Om någon vet var man kan hitta den killens videos så blir jag glad!

Vi bouncade till Manãna i kungshöjd och käkade tapas och drack en massa öl. Jag hade det faktiskt helt sjukt trevligt, sådär oförskämt gott mådde jag. Maten var så jävla god och människorna var mycket trevliga. Framförallt Philip och de två Linusarna som liksom var den bestående uppsättningen för kvällen. Och Flottigare meny har då knappast skådats: Typ Kryddiga köttbullar i fet pastasås, marinerade kycklingspett och Tortillas som jag dränkte i en dip gjord på smör och ost. Göttigt. När vi grisat klart på Manãna och Philip bestämt sig för att inte beställa en klocka för 1200 spänn från NY så drog vi vidare till uppåt framåt. En vacker kvinna tog våra jackor och vi köpte fler öl. På uppåt träffade vi en massa jokrar som Philip kände, killen känner ju fan halva stan verkar det som, och alla är supertrevliga, och alla är musiker. Skitkonstigt egentligen, jag som fått för mig at musiker ska vara dryga as som inte är ett dugg ödmjuka men det kanske inte gäller i GBG? Hur som helst så babblade vi på b la om en väldigt underlig tjej som inte verkar ha använt en tv sen hon föddes eftersom hon är helt ren från popkulturella intryck, högst märkligt. Även Nils Wallin var på tapeten och berömdes i sin frånvaro för sina balls att vara kontroversiell i många lägen.
Efter Uppåt tyckte Göteborgaren Philip att jag hade en så rolig dialekt när jag blev full. Han menade att jag bredde på min norrländska ganska saftigt och tyckte att det var skitkul hur jag betonade "Roskilde". så resten av kvällen gick han omkring och härjade om "JOOOO, JO! rOOskilÄÄ".

Sen drog vi till Nef och fick kaffe i kön, gott. Inne på klubben var det som vanligt på The EYE, dvs snuskig Housemusik. Jag och Linus köpte de två största ölflaskor vi kunde hitta, "Kingfisher" a 0,66 l och stod med dem som varsin enorm penisatrapp och spanade på alla tjejer dansa till den snuskiga musiken. En väldigt vacker tjej som jag har för mig hette Sofia kom faktiskt fram till oss tre snubbar och började prata där vi stod med våra Penisförlängare. Det visade sig dock att hon var mest intresserad av Philip, den ende med flickvän och skägg (Och som inte hade en kingfisher i handen). Fråga: Luktar singelkillar på ett särskilt oattraktivt sätt eller? Nae det var förmodligen Philips mycket attraktiva skägg som gjorde susen. Men sedan försvann hon även från Philip och vi blev alla lite småförälskade i "hon som slapp undan".

I kön till toaletten (Obs lägg märke till att det var KÖ till TOALETTEN men att pissoaren var TOM) så Bröt vakterna upp dörren till toaletten. Där inne stod två välklädda herrar med en liten påse vitt pulver som de höll på att förtära. "Polisgrepp" och pinsam utgång för de två snubbarna. En kille kommenterar expertmässigt: "Men vafaaan, hur dum får man vara eller?". Well... Var skulle de annars ha knarkat? I baren?

Efter Nef åker jag och Linus hem och sover, så här ser Linus ut på morgonen på lördagen:

Lördag: Jag vaknar efter fem timmars sömn och får en snilleblixt att slänga igång "När mörkret faller", svensk film om hedersmord, mycket bra frukostteve, Linus sover sig igenom alla skrik och ångestattacker. Senare handlar vi Pizza och glassar i solen, fucking sweet med 16 graders värme. Hänger runt på stan, dräller och drar,träffar en tjej, och en kille och en hund, trevligt.
På kvällen drar vi förbi Carros hemmafest en sväng och drar sedan till Kellys för ett par öl. I baren sitter en snubbe som är så sjuukt packad men ändå stilig och välfriserad (han har även på sig en scarf av kvinnomodell). Killen försöker beställa öl med sitt hundrakort, men han får en vatten för det priset. Han bryr sig inte ett skit om sin omgivning, stirrar bara rakt in i väggen och drömmer sig bort. Han har blicken av en man som precis blivit dumpad, eller kanske mördat någon? Vi åker hem och sover igen, kollar på Clerks 2 på natten. Soft film, Linus påstår att ettan är bättre. Jag håller inte med.


Söndag: Som lördag, fast utan öl och Kellys. Dvs solhäng. Dessutom lär Linus mig en ny rätt, Wokade grönsaker med nötter och nudlar plus Sweet chilisås, tar fem minuter att laga och smakar värsta gott!

No comments: