Sunday, February 22, 2009

Oscar Night

Jag tänkte bara uppmärksamma nattliga läsare om att jag tänkte försöka mikroblogga från min twitter under hela Oscarsgalan. Hugh Jackman känns redan innan sin entré episkt töntig. Ett rövslickande Insida actors studio innan där han babblade om sin meditation var ju gulligt.
Nu sade Orvar Säfström att "man ska ju inte glömma bort att Hugh Jackman är jättebra på att sjunga!"
Det här kommer att bli fantastiskt.

Mina gissningar för de tunga priserna:

Bästa Manliga: Mickey Rourke men jag blir glad om Richard Jenkins får den.

Bästa manliga biroll: Heath Ledger men jag blir gladare om Philip Seymoore Hoffman får den.

Bästa Kvinnliga: Meryl Streep. Och jag blir lite irriterad om Hathaway tar det.

Bästa Kvinnliga biroll: Penelope cruz, tyvärr. Hade mycket hellre sett Viola Davis från Tvivel, hon vad bara med i en scen, men den var helt fantastisk.

Regi: Danny Boyle. Alla namn och filmer är ungefär lika tråkiga i den här kategorin.

Utländska: Waltz with Bashir? Så länge det inte blir Baader Meinhof så blir jag glad.

Bästa film: Har inte sett The Reader, men jag tippar på att kassa Milk tar den här. Slumdog är ju trots allt från England.

Manus (adapterat): Slumdog. Men bättre hade väl varit Tvivel, som sagt.

Manus (Original): Milk. BOOORING som vanligt. Wall-E känns väl annars rätt awesome.

No comments: