Monday, July 7, 2008

Hallå där


David ”Kocky” Åström från Boden, som spelade på Arvikafestivalen i lördags.

Hej, hallå där. Hur gick spelningen?
- Jag tycker att det gick bra. Jag var lite nojjig eftersom vi började så tidigt och jag är ju van att spela mycket på klubbar, gå på vid tolv när det kommit igång. Vårt set är lite gjort för att det ska vara dans hela vägen.
Men jag blev positivt överraskad.

Vad är största skillnaden på en klubb respektive festivalspelning?
- På klubb kommer ju folk bara för att se mig. På festival är det kanske lite mer spillfolk. - Men jag tror ändå inte att det är så himla stor skillnad. På festival kanske det blir mer av en bonus för publiken.

Vad var ”grejen” med dina sportiga visuals från t ex boxning och Amerikansk fotboll?
- Vår grafiker på La vida Locash (produktionbolaget reds anm) fick fria tyglar. Jag vill att det ska vara lite storslaget, en mäktig känsla, over-the-top.
Ofta med backdrop ska det liksom vara bilder från ”cykeltjuven”. Då är det kul att köra lite Hollywood. Vi har liksom haft Ivanhoe och Gladiator.

Jag träffade en tjej innan du spelade som var besviken över att du klippt av dig håret. Kommentar?

- Äh, jag blev less på att ha långt hår. Jag behövde förnya mig lite.

Kortis publicerad i dagens NSD, foto taget av mig.

No comments: