Monday, July 21, 2008

PunkArn'

Jag har i skrivande stund sett ungefär 15 minuter av filmen Arn - tempelriddaren. En eventuell recension? Nja. Det är väl ändå fett gjort pch pudlat vid det här laget. Det skulle också göra mig tvungen att se färdigt filmen, vilket jag i förmodligen kan klara mig utan.
Vi vet ju på ett ungefär hur den är ändå. Arn är väl som alla andra Jan Guilloukaraktärer, en slags förskönad idealbild av honom själv. En riktig karlakarl som kan skriva både skjutjärnsjournalistik, sparka mobbare i pungen och klyva muslimska huvuden med ett tvåhandssvärd.


Det kändes någonstans naturligt för mig när jag startade mitt nya enmansband, att döpa debutalbumet efter just Janne G.
Frågan som egentligen ligger på allas läppar är alltså inte om filmen är något att ha, utan hur skivomslaget ser ut?



Arn - tempelriddaren finns ute på dvd.

No comments: