Wednesday, July 16, 2008

Sommarkrig

Buzzen just nu, förutom den helt absurdt massiva Batman the dark knight-hysterin, är något så otrevligt som krig. I alla tidningar läser jag om hur Alexander Skarsgård ska bli vår nästa stora export i USA med HBO-serien Generation Kill som tydligen unisont strösslats med bra kritik. "Precis som sin pappa" är tonen alla artiklar här hemma. Serien verkar helt okej efter 3/4s avsnitt. Sen blev jag uttråkad. Vad jag hann se kändes som en såsigare och mer slätstruken Jarhead. Äh orättvist. Jag återkommer med en ordentlig rapport när jag orkat med allt.

Så Quentin Tarantino. Ni kanske minns? Han som varit småjobbig men inte för jobbig sedan Kill Bill vol 2, ska tydligen göra en andra världskrigetfilm. De som läst manuset påstår att det är skitbra. QT skall alltså inte göra en remake på Enzo G. Castellari gamla film från 78 om amerikanska soldater som stjäl en V2-raket åt de franska underjordiska trupperna.. Tarantino skall bara sno titeln och sedan göra små blinkningar till den gamla filmen. Han kollar på Brad Pitt till huvudrollen. Och Leonardo Di Caprio i rollen som tysk. Alltså tysktalande.

Hahah!

Sommarens mistlur.

No comments: