Sunday, July 19, 2009

Konsumentjournalistik: Kalaspantad!


Ah. Slutet på månaden ungar. Ni vet vad det betyder: Juicekalas! Eller nä, men visst måste man älska hur konstnärliga det här budgetjuiceföretaget varit? Att syrran sprutar pulpa i brorsans öga. BUSIGT.
Men men, slutet av månaden som sagt. Det betyder inte mer än ren jävla tomhet på alla tänkbara sätt. Mest folkhemspoetiskt blev det idag när jag gick till mitt lokala willys med folkölburksskörden som legat i köket. Väl framme vid pantmaskinen upptäcker jag dock detta budskap:

WTF? Inga molotov cocktails? Tror de att jag skulle klampat in maskerad med en färdigtänd petflaska full med t-sprit, redo att spränga hela pantamera-skiten åt helvete, men ändra mig bara för att de lagt dit en liten förmynderlig stopskylt. Nej, skulle inte tro det! Att någon kan tala om för mig hur jag pantar mina colabottnar.
Och vadå inget giftigt? Ska jag panta en kobra?

No comments: