De flesta som talar om min bransch, mediebranschen, talar om en bransch i kris. Men som alla egna företagare vet är ”kris” egentligen bara ett annat ord för ”möjlighet”. Eller som jag ser det: en annan persons kris är min möjlighet. Mediemarknaden är helt klart i stort behov av duktigt folk, det är inget snack om den saken. Men behovet av att betala särskilt mycket, eller ens några pengar alls för kompetensen är inte längre självklar. Detta beror helt enkelt på sjunkande upplagor och sämre annonsintäkter. Detta är en cancer som drabbat bloggar lika mycket som dags och månadspress. Vi bloggare måste helt enkelt göra mer med mindre resurser.
I vissa fall kan detta motivera en mediesäljare att ta ett jobb som inte erbjuder några pengar, utan istället något vagt som ”kontakter”. En av dessa människor är min nya frilansfotograf Nils Wallin, 25 år gammal. Han har precis börjat sin karriär inom foto och har tagit alla bilder i reportaget som ligger här under.
Dra åt svångremmen och kom till pappa.
Wednesday, March 24, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Hahahaha!
Lite dåligt med nät-hate här, så jag får väl bidra lite...
Vilken looser han verkar vara den där Nils.
Post a Comment