Monday, November 12, 2007

Goodbye Zebras goes Stockholm filmfestival


Jag fick en brev med lite tidningsklipp av min pappa idag:
"Hej!

I dagens klipp kan du bl a läsa om hon som är bas för filmfestivalen som du ska till. Är kanske dotter till Irvis Scheynius (baltisk släkt) som var domare vid tingsrätten i Haparanda när jag jobbade på NSD (och flera gånger skrev om honom - en mycket uppskattad jurist). Hur som helst: Var försiktig i den farliga storstan!

Ha det!

//Duff

PS. Här bara regnar det, medan det fallit nästan en meter snö in i landet."


Just det kära läsare, jag kommer till landet någonstans för att rapportera lite från den där filmfestivalen. Så ni som bor i Stockholm och ser mig stirra omkring på ett valpigt sätt, kom fram och rufsa om mig i håret lite skojfriskt. Kom och nyp mig i kinden, ge mig en seg kola och säg "för att du är mycket speciell". Kom fram, klappa mig i rumpan och gläfs "Hämtar du en öl till, lilla stumpan?".
Vi ses där i alla fall, rapport följer.

1 comment:

Gordon said...
This comment has been removed by a blog administrator.