Thursday, May 1, 2008

Aidsburger in paradise


N.Y. ar naturligtvis fantastiskt och allt det dar. Idag besokte jag Museum of modern art. Det var bra dar.
Igar blev jag och min reskamrat Nils antastade i en bar av en koreansk kvinna som bestamt skulle debattera maktforhallanden i sex med oss.
Hon lutade sig mot bada vara axlar och bara:

- Women wants to be fucked, hard and from behind.

hennes tes var att i sangen sa ska man vara man (starka) och kvinnor kvinnor (svaga). Jag forsokte lira upp lite genus, men det var ju inte sa hett. Nils fick fler uppmanande blickar nar han sade att "Thinking about that stuff makes my head hurt.".


En mindre kul grej som hant:

Igar kom en hemlos kvinna fram till oss. Hon var ganska overviktig och bar under sin jacka en t-shirt med trycket "ARMY".
Hon hade Aids, sade hon, och bad oss om lite kristen barmhartighet. Narmare bestamt bad hon oss "Could you please go across the street and but me some Mcdonalds?". Jag gav henne 10 dollar och hon blev sa glad och tacksam att hon forsokte krama om mig. Efterat kande jag mig som en ganska vidrig manniska. Jag hade i princip resonerat sahar: "Hmm ett problem, let's throw some money on it and make it go away".
Ah andra sidan led nog inte kvinnan av det.

No comments: