Sunday, May 27, 2007

The Thing about Alien is...



Söndagar är en najjs filmdag. Monster från yttre rymden blev dagens tema när jag och Linus såg John Carpenters The Thing och Ridley Scotts Alien. Analyser finns det gott om. Men inte av den här kalibern. Vi börjar med The Thing:


- Fan vad cool han är Kurt Russell!
- Jaaa.
- De andra klär sig typ i värsta vinterparkaserna, han har ju typ skinnjacka från carlings och inte ens en mössa. Bara en jävla hatt och pilotglösögon. De är ju på Antarktis!

- Ah det är ju det här testet de gör i South park avsnittet med lössen också, kommer du ihåg "You saw it in the thing and you'r wasting everyones time Cartman."?

- Jaa just det, haha.

- Filmerna var fan bäst på 80-talet. Jag ska bli finsmakare och BARA se filmer från 80-talet.
- Jaa, fatta cool att bestämma sig för at se ALLA filmer också, leta som fan.
- 80-talet är ju på väg tillbaka har jag hört. Eller iaf våldet.
- Ah.

- Vad snäll den där hunden ser ut.

- Coolt slut.
- Mmm, "Why don't we just wait here for a little while... see what happens?
- Jävligt coolt slut.


Ridley Scotts Alien, 1979:

- Kolla vad het Sigourney Weaver är
- jag vet, grymt snygg
- Det ser ut som om hon aldrig ler typ.
- jag vet
- Nu log hon iofs!
- Ja hah.
- Lustigt, annars ser hon ju så apatisk ut.


- Se där, hon är en naturlig skönhet, inget smink.

- Jones, fan vilket cleant namn på en katt.
- Ja, om jag skaffar katt ska jag döpa den till Jones.
- Ja om jag träffade någon som hade katt och döpt den till Jones skulle jag bli imponerad.

- Mycket eldkastare i filmerna idag...

- Varför käkar inte Alien upp katten?
- Jones?
- Ja.
- Jag vet inte... eller ja, kanske för att den känner av att den inte är så intelligent. De bara skiter i varandra liksom.

Senare:
- haha! Kolla, Katten bara iggar Alien totalt.

I slutet när Ripley först klätt av sig för att lägga sig och sova i sex veckor men när hon upptäcker Alien så får hon en idé och klättrar i en rymddräkt:


- Ah bäst att hon klär på sig lite. Det gick bra när det bara var hon och Jones.
- Ja med den där stora kan det ju bli lite farligt.
- mm han kan ju få stånd.

No comments: