Tuesday, May 22, 2007

Två kalla. (Pirates rädda för pirater)


Idag har jag kommunicerat lite via textmeddelanden. Först via mail med en kvinna angående en pressvisning:






Hej xxxxxx! Jag Är lite nyfiken på när pressvisningen för Pirates äger rum i Göteborg, har inte fått ngt mail om detta än.

Frid!
//Kristoffer Viita, NSD

Svar:
Det blir inegn i Gbg

Med vänlig hälsning

SF Bio AB

Fråga:
Äsch då, får man fråga varför?

Svar:
Vet ej, troligen säkerhetsrelaterat


Med vänlig hälsning


SF Bio AB

Jahapp... Antar att de har rätt. Göteborg är väl lite skummare. Lite mer troligt att en "pirat" skulle ta sig in på en visning här, det är ju en hamnstad trots allt.
Klargörning: det är inte SF som bestämt detta, utan filmbolaget.

Den andra textkommunikationen hade jag över sms med en tjej jag träffat i helgen:

Jag: Tja xxxx, hur går det med 90-talet? (hon inreder sin lägenhet med 90-talsfeel)
Hon: Tja, läget är bra men inte så nittio. Hur är läget med dig då?
Jag: Jo det är bra, försöker jobba men det blir mest att jag fikar. Det är rave på xxx på torsdag, in the mood?
hon: Kanske, jag ringer.
Jag: Okej.

Jahapp...

No comments: