Sunday, August 3, 2008

Baise Moi

Jag träffade Mattias Alkberg i ett öltält på Luleåkalaset. Han försökte smyga sig in i recensionen som jag skulle skriva på bandet Cult of Lunas konsert. När han var klar med att förklara hur "Ume" (dvs Dennis Lyxcén och Refused) det är att spela gitarr i luften på det där ståtliga, slängiga sättet, kommenterade han mitt utseende på den här bildbylinen.
"Du ser väldigt lesbisk ut på den där bilden" sa han. "tuttig liksom".

Själv hade jag bestämt fått för mig att jag liknar Master Blaster från Mad Max - bortom thunderdome. Det här är ju helt klart ett step up. Tiina Rosenberg har varit mitt ideal, även om jag vet att man inte skall härma den bästa. Då blir det ju bara pankaka.
Hur som tycker jag att vi firar med lite snuskig dancehall (som snart kommer till Way out west).

The Bug!

No comments: