Tuesday, March 4, 2008

Nöjesguiden websatsar (uppdatering på beefen)

...Och låser in Anastelle Wieslander i en vecka där de ger henne en massa spåniga uppdrag som "busring till Alexander Skarsgård". Allt via live videofeed och i interaktion med hemsidans besökare. I skrivande stund försöker Anastelle lura Linda Rosing att hon ska bli programledare för ett nytt travprogram i Tv4, öppen dörr? Ja. Roligt? Ja.


Nöjesguiden har ju förresten en beef med Rodeo, är det därför NGs nya hemsida är "misstänkt lik Rodeo-hemsidans nya ansikte"? (- C Annika Flynner)

Update: Rodeo svarar på kritiken.

8 comments:

Ward said...

Nöjesguiden blir tramsigare by the minute. Det här projektet är, för att tala klarspråk, jävla chalmeristhumor. Busringningar och falska jobberbjudanden, Nöjesguiden är fan vart edgen slipas..

Det är dessutom liksom elakt utan att på något sätt vara raffinerat eller uttänkt, bara elakt för elakhetens skull. CRB:s text var desto bättre, mål och mening, så att säga.

Anonymous said...

Sanning om elakheten, men hon ångrar sig tydligen väldigt mycket, såg nyss hur hon ringde dagens media och ville be om ursäkt. I övrigt tycker jag att hela grejen är rätt kul. Trams behövs ibland också.

chops said...

Vaddå trams, det är mobbing och går bort. Om någon på Nöjesguide hade känslor skulle de skämmas. Nervösa jävla ungdomar. De kan dra helt åt helvete. Jan Gradvall vänder sig i sitt radhus.

chops said...

Fast Belfrages text var bra, och det är ju en nyhet i sig.

Anonymous said...

jag vet inte alltså, NG har ju alltid varit rätt barnslig och tramsig. Det är väl deras grej någonstans att agera först och tänka efter sen, och det är lite därför jag gillar dem. Jan Gradvalls historia vet jag inget om, men redan i de gamla nummer jag har då Johan Croneman skriver för NG är de råa och barnsliga.

1989: stort reportage om porrfilmens "nya våg".

Anonymous said...

Oj glömde bemöta mobbningfrågan: ja, det går fetbort. Själv tyckte jag att det var en kul busringning först, men sen blev hon ju glad för att hon skulle få jobbet och då var det inte kul längre. NG har väl också tatt avstånd från just den där busringningen. som jag hajade det.

Ward said...

Jo, jag håller med dig, trams kan vara underhållande och mer så, speciellt i dagens svenska mediaklimat som allt som oftast blickar över kultur med gravallvar.

Det var också vad jag tyckte NG gjorde bra förr, tramset fick lov att ta plats liksom. Nu tar det bara för mycket plats helt enkelt. Varenda ny skribent har slussats in i NG-fållan, som vore de handplockade av CRB själv. Vad jag försöker få fram är att detta projektet enbart är en bit i pusslet av "nya" NG, även fast denna videodagbok vart etter värre.

Anonymous said...

haha! Nu har ännu fler uttryckt sitt missnöje: http://dagensmedia.se/blogg/index.php?entry=entry080305-173931

"aka tortyrguiden".

Men Ward, jag vet inte hur du menar at skribenterna verkar handplockade av CRB, han är ju en anglofilisk popgubbe med lyxmatskomplex, hur går det ihop med reportaget om att äta sopor?