Monday, March 24, 2008

Pissar på din stil




Japp. Bilden föreställer Jared Leto anno 2008. Och nej, det är inte en fatsuit han har på sig.
Den en gång stuprörsbärande emo-innovatören (Fniss, ni har väl hört 30 seconds to mars?) Leto har alltså "fulat till sig" för nya filmen Chapter 27. Detta i, gissar jag, en långt hegemoniskt uttjatad förhoppning om att få pryda spiselkransen med en gyllene gulddildo som ett gäng farbröder dubbat med det hungriga namnet Oscar.
Filmen handlar om mordet på John Lennon. Jared ska tydligen spela mördaren som stalkar Ex-Beatlen i New York 1980. Filmen går upp på bio i US på fredag och av trailern att döma verkar den inte helt värdelös. Förutom att det känns lite ologiskt att en puma som Lindsey Lohan skulle vilja hänga med ett tragiskt trenchcoatfetto som Leto.

Jag stör mig betydligt mer på det ständigt hetsiga "förändra stjärnans kropp"-greppet som är regel i Hollywood. Jared Leto är helt enkelt inte så bra, kunde de inte bara anställt en duktig fet skådespelare istället? Nej, fuck dat, det är inte hälften så imponerande med en kvalitativ rollprestation som en kändismutation. Vem bryr sig om film när vi kan intressera oss för Letos lavemangkantrade resa tillbaka till hunkyness? Vi ska ha en historia utanför historien, borde inte den skiten vara metafilmens antikrist?

8 comments:

Anonymous said...

fan vad jag hatar "räddaren i nöden"

Anonymous said...

sugen på att utveckla det där?

Anonymous said...

världens tråkigaste bok som är super hypad av någon djup och pretatiös orsak. Chapman var besatt av boken och trodde sig vara huvudpersonen. Din post har väckt många arga minnen inom mig.

chops said...

Fel där (här ovanför alltså). Bra bok. Men din text, speciellt det där på slutet om feta skådisar och metafilmens antikrist, där instämmer jag 100%.

Anonymous said...

Boken där vet jag jag sorgligt nog inget om. Men angående Jared: visst är det ändå lustigt att någon lyckas vara fåfäng genom att ha gjort sig fet och ful?

Anonymous said...

Boken där vet jag jag sorgligt nog inget om. Men angående Jared: visst är det ändå lustigt att någon lyckas vara fåfäng genom att ha gjort sig fet och ful?

Tårtan said...

Boken är skrämmande pointless.

chops said...

Vad är det med er? Skrämmande pointless? Unga människor som ska ha anledning, förklaring och vägledning i fan allt. Kolla på Fotball Factory tills ni dör då.