Sunday, December 2, 2007

cred



Om du läste GP i lördags kanske du såg den här bilden?
Kul för dig, själv läser jag inte GP särskilt ofta. Förutom möjligen när jag är hemma hos min vän Karl som prenumerar på tidningen. Kanske var det inte ens den här bilden? Jag vet inte, men hur som helst så är det jag som har plåtat den (eller föredrar ni termen "fotograferat"?). Jag har alltså äntligen blivit publicerad med enbart bild och inte text - som en sann fotograf. Och det är ju förstås mycket roligt. Ett snäpp upp i hierarkin om coola journalistyrken, nästa steg är väl liksom rörliga bilder? Hot!

Men det roligaste var nog att mitt namn lyste med sin frånvaro på platsen där fotografens namn brukar tillkännages. Det var ganska kul.

4 comments:

Gräddnos said...

det var bilden där soljuset bländar kameran dom använde.

Gordon said...

Vad stod det istället för ditt namn?

Gräddnos said...

det stod Copyright: Ivan Nunez

Kristoffer Viita said...

Hmm, är inte det olagligt?