Monday, April 9, 2007

Nine inch nails i Stockholm 8/4 - 07



Okej. jag tänker inte göra någon större utläggning om konserten. Det ägde, knäckte, krossade, rockade, manglade, slaktade. Nine inch nails är världens bästa band. Både live och på skiva. Trent hade på sig Jacka och palestinasjal. Jackan var i en ljus färg i början och en mörk färg i slutet. Ljudet var sjukt bra, alltså det lät som playback och det var det ju INTE. NIN kör inga trummaskiner och inga samplingar överhuvudtaget när de lirar live. Så sjukt coolt. Vilka perfektionister. Och näst intill alla låtar som jag villa höra fick jag. Plus några otippade spår som "Eraser", "No you don't" och intro med "Mr. Self Destruct". Det här var kanske det näst bästa jag någonsin sett, Gudalikt var det dock första gången jag såg dem i Hultsfred 05. Regnet öste ner så att tjejerna Linda, Sofia och Ida-marias makeup rann som vackra gothtårar och samtidigt grät jag till "Something I can never have" medan tjejerna tröstande kramade om mig. Sedan skrek och röjde jag runt i leran och regnet till Tja, "March of the pigs" tillsammans med mina vänner. Ingenting kommer förmodligen toppa det, även om det var väldigt nära i Stockholm.



några sköna grejer som hände under sthlmsvisiten:

- När vi åker tunnelbanan på väg till Globen sitter en tjej och slöläser en bok vid en sittgrupp av fyra säten. Vi ser inga andra platser lediga i närheten. Så jag Linus och Prins slår oss ner brevid henne. Så fort vi satt oss reser hon sig upp och byter säte. Jag säger något i stil med "jaha så roliga var vi tydligen" halvhögt, vet inte om hon hör mig eftersom hon hinner iväg en bit. Efter kanske tio minuter kommer tjejen tillbaka, tittar på Prins och sedan på mig. Sedan sätter hon sig med oss igen. jag försöker hålla mig för skratt bäst det går men hon sitter kvar och läser sin bok (wow vad du verkar smart!). Precis INNAN vi kommer fram till Globen så ställer hon sig upp och byter plats IGEN. Alltså förväntade hon sig att vi tre killar skulle stöta på henne eller? Det hade varit intressant att stanna kvar och se om hon försökte komma tillbaka en andra gång. men vi var ju tvungna att kliva av.

Mer kanske dyker upp när jag inte håller på att svimma av utmattning. Let's Recount!

Martyrpoäng counter (in total): Hmm få se nu. Somnade 04 på lördagen gav mig ungefär två timmars sömn (10 points) innan vi skulle upp till bussen till Sthlm, därefter sju timmar buss till sthlm (5 points) läsandes Vice numret "Iraq Issue" om hur Kvinnor och barn våldtagits av Uday Hussien (3 points). Hoppandes omkring i 90 minuter till NIN gör någon med en timmes sömn trött i kroppen. Men Peter som vi bor hos har ingen säng att erbjuda. Jag har dock med mig ett liggunderlag som jag "sover" på (15 points). Som kudde använder jag min västa som innehåller en bok (9 points) och som täcke min skjorta (som är genomblöt i svett) och min Jacka (11 points). Jag kliver upp och duschar, käkar och åker sedan hem med buss i sju timmar igen (4 points). Väl hemma finns det ingen mat, gryyymt med tanke på att jag inte käkat sedan kl 13, och klockan nu är 00.00 (20 points). Eller jo Lite gröt finns det (2 points) så jag käkar och sedan ringer min mamma för att prata om sin skog hon nyss blivit ägare till (45 points).

Den totala summan går att räkna ut för den som orkar med sånt trams. Sov gott barn.

//Peace.

No comments: