Friday, April 13, 2007

Wild Hogs, sån skit.



Ja, idag har jag recenserat Wild Hogs. En väldigt smärtsam film som jag inte hoppas att någon går och ser efter att ni läst det här.

AB och SVD ger båda treor. SVD skriver: "ingen har i alla fall haft tjockdräkt på sig, något av en raritet inom amerikansk komedi av idag". Jaha, och det ger alltså betyget "bra"? intressant.

Edit, Martin Lawrence ÄR sämst:

Memorable quotes for
Martin Lawrence Live: Runteldat (2002)

advertisement Martin Lawrence: No one is immune to the trials and tribulations of life.

[an audience member yells "Hurry up!" while Martin pauses to have a sip of water]
Martin Lawrence: Somebody put something in his mouth. My zipper's stuck.


[an audience member tries to dis Martin]
Martin Lawrence: Don't forget who the original "Def Jam" host was, motha fucka!

Martin Lawrence: Here goes all these rumors writin' about me. I see on the paper, one of'em says "Martin tries to jump out of a plane using his jacket as a parachute." Now ain't that some bullshit! As I'm trying to get my life together, they're gonna write that bullshit. I know damn well you can't jump out no plane using your jacket as a parachute. Shit, I know you got to use your pants.

Martin Lawrence: You used to look good from afar. Now you just *far* from looking *good*!

9 comments:

8) said...

Länkade till DN för att det passade helt enkelt.

Och visst har det gått att läsa om SMK förut lite sporadiskt men ALLA tidningar skriver om dem nu... Känns lite extremt. Men well jag kanske hade fel när det gäller bolagsbytet hur som helst så känns det som om det finns en koppling!

Du är sjukt sugen på att skapa en debatt eller?

8) said...

Svarar i din blogg eftersom det blir lättare så.

Sorry jag tycker det är lite unikt att SMK har blivit så hypade inför den nya skivan. Du kan ju inte säga att alla blir så omskrivna. Ta vår vän Lasse till exempel, han har fått vara med i radio lite och blev utnämnd till veckans babe i Expressen Fredag sen var det slut på den massiva publiciteten.

Kul att du verkar bli så upprörd... Förstår inte riktigt varför

Caroline Hainer said...

Men var det inte askul när Martin Lawrence sprutar ned en MC-huligan med ketchup och senap?

Kristoffer Viita said...

Nästan lika festligt som "In your days, men were busy building pyramids" med tantens så dåligt fejkade upprördhet. Tim Allen i all ära, men jag tror nog att Martin Lawrence kniper pokalen för världens vidrigaste komiker.

8) said...

Vet inte om jag någonsin kommer våga se Wild Hogs jag är rädd för att få mardrömmar...

Caroline Hainer said...

Det gick mig helt förbi att han är komiker.

DN har inte lagt ut min intervju med William H Macy på nätet...annars hade jag hänvisat till den.

Kristoffer Viita said...

Frågade du honom om Wild Hogs? Känns ju som ett udda val för honom. I och för sig måste väl alla sälja sig i deras biz. Jag gillade honom jättemycket förut, men efter "All I could think of was black jokes" Kan jag inte se honom som något annat.

Caroline Hainer said...

Självklart frågade jag om Wild Hogs. En av mina frågor var "Var du medveten om att du skulle få bära runt på din egen avföring när du skrev på att medverka i Wild Hogs?"

Tror jag skrev om det på min blogg...men i alla fall...synd att DN håller på artikeln. Den gick förra veckan, tror jag.

Kristoffer Viita said...

hehe, bra fråga. Och det måste han väl ha känt till? Om nu inte killen som läser hans manus (entourage Eric) hade en dålig dag och slarvade lite.