Tuesday, April 24, 2007

Bon - The sex issue.


Snabb fråga innan jag går till topic: magasinet Bon har ju helt klart snott idén om att göra ett nummer helt och håller refererat till ett visst ämne, i det här fallet sex. Nöjesguiden är en annan tidning som gjort ett sexnummer, ett matnummer och så vidare. Men vem var först? Jag vill Inbilla mig att Vice var pionjärer men jag kanske har fel?

Nåja. Late as usual har jag äntligen läst de omdiskuterade (och ombloggade) samtal om sex som förs i små mysgrupper med kändisar och med författaren Sigge Eklund som lek hrhm, förlåt "förhörs"ledare.
Ämnen som behandlas är:
Onanifantasier om Våldtäkter, våldssex med redskap, önskan om att bli ett förnedrat offer. manlig makt och dominans inom sex,den ultimata porrfilmen, dirty talk, det visuella i sexet...
Kortfattat så kan man säga att Sigge Eklund har ställt frågor om sex och fått svar. Det är intressant just för att det handlar om sex på ett icke fördömande sätt. Det sägs i ledaren att Bon inte vill hävda att någonting inom sex är "rätt eller fel".

Men Ämnet ensamhet berörs inte det minsta. Vilket är synd då jag kan tycka är en viktig aspekt när man diskuterar sex. Sexets antikrist liksom.

Bon skriver om artikeln i sin ledare: "resultatet är det bästa samtal om sex som publicerats i en svensk tidning". Hmmm jag ville skriva "Njaa...." Men sedan kom jag på att de enda samtal om sex jag läst varit i antingen...
Vecko revyn: "Alla killar tycker att du är ful och äcklig om du inte har rakat muffen".
eller Moore: "Se till att inte pausa så mycket i knullandet, då kan hon torka"
(citat något moddade efter fantasi)
Så Bon har nog rätt. Även om deras text inte erbjuder något nytt, annat än det avslappande tilltalet. Jag menar: det är väl inga news att folk har lite fucked-up sexfantasier. Det finns väl inte många där ute som fantiserar om att ligga missionären med sin flickvän efter några glas rött och let's dance på en fredagkväll. Och de som gör det borde väl vid det här laget dömas som rätt kinky?
Texten lär mig alltså egentligen ingenting nytt (Sigge: "jag har räknat ut att jag har runkat cirka 15000 gånger" men GUD så intressant, please tell me MORE), eller jo förresten. Att tjejer fantiserar om att de är mannen under sexet visste jag inte. Den tråden hade de gärna fått spekulera mer kring. Det är dock svårt att slita sig från texten, sex är som bekant väldigt intressant, även om det mesta i sammanhanget hörts och tänkts förut.

Det roligaste är känslan av alla stora egon. "Vi får knulla! kolla!" (Något som jag tror att Elin Alvemark berörde lite i ovan länkade inlägg).
vispoeten Lasse Lindh är förmodligen den snubbe som gör det svårast för sig att framstå som en vettig person:
Lasse: (till Martin Kellerman) Har du fått knulla mycket?
Martin: Vad menar du?
Lasse: Jag menar... Jag har ju fått knulla. Jag har haft sex med x antal groupies.
Sigge: I Asien?
Lasse: Nej inte i Asien (till Martin) Du måste ju få ha sex med tjejer för att de tycker att din serie är bra?
Martin: (tystnad)
Lasse: Orsaken till att jag frågar är att jag tycker att de bästa one-night-stands jag haft är de som vill lyssna på min musik medan vi har sex. Det har tagit det till en annan nivå.

Ooooh-kay... varför frågade han Kellerman något överhuvudtaget? Det är ju tydligt att han bara ville state-a att "Tjejerna är så kåta på mig att de till och med vill lyssna på min musik när vi knullar". För det är väl inte särskilt troligt att Kellermans fiktiva ragg bara "Kan jag få läsa din serie medan du tar mig bakifrån?". Men okej, nu har Lasse fått berätta det han ville. Men det verkar tyvärr inte vara slut riktigt än...

Martin: Men är det sex då - eller en egokick?
Lasse: Glöm det. Eller du vet väl vad jag menar? Du måste väl ha haft sex med tjejer för att du är känd? Är inte det en förhöjare?
Martin: Det är inte så att det har förhöjt, Det sänker väl snarare.
Lasse: En anan grej jag vill ta upp, och håll med om att det här alltid stämmer: Att en tjej som är bra på att dansa är bra i sängen.
Martin: Det sexigaste som finns är tjejer som dansar fult.
Lasse: Skojar du?

Senare (om könshår):
Lasse: Jag gillar helrakat, för det är mest praktiskt. Vad gäller killen så tycker jag att han ska få göra hur fan han vill. Men det är ju skönare att vara rakad som kille för tjejen kan suga.

ooooKaay.... Killen får göra hur fan han vill, så länge han har det skönt. Men tjejen ska vara helrakad tycker Lasse.

Det roligaste i hela texten är förmodligen slutklämmen när Kellerman dyker upp igen efter lång tystnad:

Lasse: Känner ni någon som kan suga av sig själv?
Sigge: Frågan är hur man skulle hantera den talangen?
Lasse: Jag skulle aldrig mer gå ut.
Sigge: Du skulle ligga hemma och suga på dig själv?
Martin: Och lyssna på din egen musik.

Jag fick en liten härlig vision över hur Lasse når sin lyckligaste stund när han ligger hemma och filmar sig själv precis som snubben i Shortbus med sin egen musik på stereon och lyckas äntligen suga av sig själv. Grattis!
Jag skulle iaf lätt pröjsa good money för dvdn "Lasse Lindh does himself" alt "Blowjob fantasies: Lasse Lindh".

Okej nu går jag ju i Bons fälla när de säger att ingenting är rätt eller fel, ´när jag skojar med Lasses egoism. För det låter ju så vackert att det "inte finns några rätt eller fel". Men varför det förresten? Det finns ju rätt och fel överallt annars, varför skulle det inte finnas i sexet? Man får inte slå någon över käften på stan och man får inte göra det under sex heller. Om nu inte båda två tycker att det är okej vill säga. Den regeln tycker jag gäller både på stan och i sängen.

4 comments:

8) said...

Bra inlägg!

Måste nog köpa tidningen. Låter som vår vän Lasse har sagt en del ehm... intressanta saker.

Anonymous said...

det är kul att lyssna på vrickad musik när man har sex, jag skulle vilja lyssna på Housegang series :S

Kristoffer Viita said...

Jo jag med, Housegangs nya singel framförallt:
"Show yourself, present it like you don’t need it.
You are a big star, well, at least you don’t have to look for sex very far.
But tonight you need it, and it doesn’t feel as easy as it should.
Pray to fuck Kevin Eubanks, pray the fuck away."

:D

Hmm... Det är ju ett intressnat ämne i och för sig. Vilket musik som är roligast att sexa till? Aphex Twin med "Cock v.10"?

8) said...

Finns ju alltid Peaches med fuck the pain away om inte annat. Hm... Eller Miss Universum - Fertilize!