Monday, April 9, 2007

Forbidden City

Efter min egen lördagkväll kom jag och tänka på ett särskilt Seinfeldavsnitt där allas vår favoritloser George Costanza ser en mycket vacker kvinna på ett kontor som han nästan vågar prata med, men hindrar sig i sista stund. Han förklarar senare för Jerry att "kvinnor som henne är som del i ett hemligt sällskap i en förbjuden stad". Sen kommer George på att om han visar upp en bild på en het modell och påstår för den snygga receptionisten att det är hans döda fästmö är det "som om jag varit med en av deras egna". Och då stämplas hans hand så att han kan komma och gå som han vill i den förbjudna staden av extremt vackra kvinnor.
I lördags var jag och Linus på en Forbidden City-fest. Det var kanske sju-åtta tjejer varav sex stycken var så sjukt vackra att alla drycker i min kropp (kaffe, nubbe, rödvin, påskmust) förflyttades till huvudet och skapade en väldigt trögflytande blick samt en oförmåga att säga något coolt. Tyvärr hade inte jag sparad bild som kunde ge mig entré i staden igen. Däremot känner jag ju Linus vilket är the next best thing. En väldigt charmig karl helt enkelt.
Festen drog iväg åt lite olika håll och Linus märkte att hans ena svarta Conversesko såg jävla skabbig ut. Visade sig att någon brutal kille (mohawk frisyr) på festen tatt fel sko. Mot ALL jävla förmodan så hittar vi snubben på King's head en timme senare. Han blir lite arg och tycker att Linus utmålar honom som nån slags tjuv (han tolkar alltså situationen när Linus vill ha tillbaka sin sko helt jävla åt helvete fel) Tur där dock. Sen drar vi till Sticky och sedan hem. Hmm hemma klockan 03... uppstigning om två och en halv timme då det är dags att ta bussen till NIN i sthlm.

No comments: