Thursday, April 5, 2007

Nära att lyckas

I tre dagar har jag lagat min egen mat, jag har ätit havregrynsgröt, två knäckemackor och en banan till frulle, jag har lagat redig (nåja) husmanskost till middag (Lunch is for wimps)som chili, wokade grönsaker, sallad med tonfiskpastasås. Till kvällsmat har jag lirat lite knäckemackor. Jag har inte rökt en cigg sedan helgen, och planen är att inte göra det igen fören tidigast nästa helg. Dessutom har jag tränat brottning i tisdags och Boxning igår onsdag. En vecka lika ren som en herionmissbrukares kylskåp. men det är ju självklart dömt att misslyckats. När klockan är efter 22 går den gyllene chipsgränsen, då är det försent att gå och handla chips eller någon typ av skräpmat om man inte ska känna sig som ett freak. Men jag gick och köpte cheesedoodles i alla fall. Fuck the rules tänkte jag rebelliskt som fan, jag hade lika gärna kunnat sprätta påsen på hemvägen och ätit dem samtidigt som jag promerade som ett annat praktfetto. Därför att när klockan är över 22 så är man ändå en lonely loser som tar med sig chipsen hem till en ensam lägenhet för att pressa i sig alla dooles inom ett och samma south park avsnitt. Innan 22 är man killen som ska "se film" hemma hos sina kvinnliga modell-"tjejkompisar".
Detta är alltså vad killen eller tjejen i kassan på shell spekulerar i när han/hon tar betalt för mitt flott. Det är självklart en kille innan 22 och en tjej efter. Killen blir avundsjuk och inför tjejen måste man skämmas.
"So much for puryfication week". Men det är ju ändå påsk vafan.

1 comment:

martina said...

haha men shit, vet inte hur jag hittade den här bloggen men rolig var ordet.