Sunday, April 1, 2007

This is the girl.

Another Night on the town igår. Linus var här med sina favoritcigg Prince - Highland taste. Odlade på höglandet och med en blå förpackning kunde jag inte tacka nej, det kändes ju så coolt. Här är vad kvällen innehöll efter att klockan slagit förfest:

Jag och Linus sitter hemma hos mig och väntar på att få besked om festen. under tiden visar jag min SW-match där jag fick stryk. I samma videofil ligger några fler fighter med mer våld. "Vilka fighters alla ser ut som" tycker Linus. Ja, och helt omedvetet blir vår lilla filmstund framför datorn väldigt motbjudande grabbig, Eftersom min playlist är laddad med Nine inch nails och låten "Mr self-destruct" spelas samtidigt som de svettiga killarna slår och sparkar varandra på datorskärmen. jag tyckte att det var så roligt med den här oplanerade grabbigheten att jag slår på en ännu värre låt med The Game. Fet jävla Västkustrap och fighting - maxat, vilken tur att vi har ironi.

Ett nytt projekt föds, The Housegang. Helt ärigt så är jag 1000% säker på att det kommer bli sommarens snackis. Men än så länge är detaljerna hemliga.

Vi åker till festen uppe på Kungshöjd. När vi gått in genom husporten så guidas vi likt Jack Bauer via mobiltelefon genom en labyrint av lägenhetskorridorer tills vi hittar festen. Lägenheten är i stor kontrast till min egen, väldigt snygg, dyr, klinisk och detaljrikt inredd. Snubben som bor här har färgkordinerat sina handdukar på toaletten så att de går i Svart, röd ,svart. Impressive.
Linus svartklädda heta jobbarkompis Linnea är där, samt en snäll tjej som heter Julia från Luleå som ni också jobbar på Carlings, hennes kille Johan, killen som bor i lägenheten är säljare av hygienprodukter (därav hans extremt cleana hem?) Jag har glömt hans namn men han är vän med Linnea och en söt och skön tjej som heter Katja som är DJ där hon bor i Helsingborg. Vi blir bjudna på Fernet, spelar grodgolf genom lägenheten, babblar på, bland annat så dras slutsatsen att Mika (snubben med låten Grace Kelly) Är en brittisk Salem Al Fakir. Vi blir fulla, röker. Jag blir glad, mår bra, jag gillar alla jättemycket och skiter i morgondagens konsekvenser, bjuds det på fernet så ska man väl inte spotta i glaset?
Ytterligare två chicks dyker upp på festen, en av dem jobbar med Linus, den andra känner jag inte igen men är väldigt vacker. Som alla tjejer på festen förresten, det krävs ordentlig ögondiciplin för att inte stirra som ett äckel. Babblar vidare, skrattar en massa, till slut så hårt att Katjatjejen får ont i kinderna. Jag minns inte åt vad men det var väldigt roligt i alla fall.

Förfesten drar ut på tiden så vi kommer oss iväg mot krogen vid 01 tiden och går in på det vidrigaste ställe jag varit på i Göteborg hitills. Tranquilo. De spelar salsamusik och överallt glider killar med ljusa skjortor, stentvättade jeans och millimeterprecisionsklippt skäggväxt omkring och dricker drinkar med en massa frukt i. DISKASTING! Jag blir arg på varje jobbig jävel på stället och känner hur den stora glädjen till viss del försvinner. Antingen är jag bara trött men jag tror att det är stället som får min energi att dö. En rolig grej händer dock när jag, Katja och killen med festen är ute och röker. En kille med Piké från Billabong och köttigt rött ansikte kommer fram och försöker ragga på Katja, tjejen som står ute och röker med två killar. Killen med festen slår vad med Katja att hon inte vågar säga en viss grej till köttfejset som kommer från Hönö. Hon vågar.
Katja - Jag har aldrig håglat med någon från Hönö.
Varpå köttfejset tittar lite avvaktande på mig och festkillen innan han greppar Katja i nacken och försöker dra henne till sig med orden "jamen då ska du få dig en riktig Hönökaka!". Katja blir ganska rädd och avbryter köttnyllet med lite "nej tack, jag bara skojade" attityd. Vi hänger på Tranquilo i kanske en timme men sedan börjar Katja och festkillen snacka om Sticky, så jag och Linus hänger med ända till kön men där känner vi att en timme på sticky inte är riktigt värt våra nästintill övertrasserade små slantar, så vi kramar festkillen och Katja hej då. Otur att hon bor i Helsingborg, lär ju knappast se henne igen. Nåja Festkillen bor ju kvar så ingenting är omöjligt.
Linus slaggar hos mig som vanligt, snart är The Housegang det nya. You just wait.

No comments: