Monday, July 23, 2007

Sommarbonus: Tävling på Goodbye Zebras!



Looks like bloggandet tar lite semester. Detta betyder fan inte att jag får någon semester, jag tar ledigt från ett jobb för att ha tid med ett annat, ungefär. Jag ska skriva från två folkliga arrangemang. "Piteå Dansar och ler" och "Luleåkalaset". Det innebär mycket folk i omlopp på liten yta där merparten av dem är dumma och fula. En liten klick är snygga och smarta, eller åtminstone framstår som detta i ren kontrast.
Läs mer på www.nsd.se från om med fredag 27/7 och framåt.

Kanske blir det precis som vanligt med bloggen, men förmodligen färre inlägg än ni som hungrig och bortskämd pöbel gjort er vana vid.

Det är nu ord som "lojalitet" och "hängivenhet" borde svisha förbi i huvudet på er läsare. Se detta som ett test av er. Jag har nämligen levererat en sjuk mängd underhållning, 187 inlägg, kontinuerligt och inte minst helt gratis. Inte en spänn har jag tjänat, på att ni fått sitta och strypsmeka er själva till mina välklippta formuleringar. Om jag orkar fortsätta i samma takt beror nu helt och hållet på er mina kära läsare. Om ni kan hålla uppe mitt snitt på Bloggtoppen t ex.

Eller nej förresten, för att göra prylen mer "bloggig" tänkte jag att vi kunde ha tävling här i bloggen.
Vinnaren kommer att belönas med en kaffekopp i mitt sällskap i Göteborg, alternativt ett handritat porträtt föreställande vinnaren. Det är valfritt, Men det största priset är naturligtvis äran, som ju varar för evigt enligt militärisk utsago. Hoah! What a prize!





Tävlingsmomtentet är någolunda enkelt, det handlar om att i kommentarsfältet svara så utförligt som möjligt på följande frågor:


1. Vilken är din favoritmat?

2. Favoritdjur?

3. Vad gör Goodbye Zebras till din favoritblogg?
(Djupa svar uppmuntras).




Så. Jag kommer att utse en vinnare när jag känner mig redo.

For now then: Peace out & Game on.

Bonus: Karl Linus har gjort en jävligt fet remix på en låt från Escape from NY soundtracket. Den heter "The New York Carpenter" och du lyssnar på den här (scrolla i listan).

8 comments:

ijjjj said...

(Om jag hinner först, innebär det att jag vann med automatik?)

1. Frukost.

2. Inte katt. Något annat än katt. Katt är dåligt.

3. Just nu är det självklart tanken på potentiellt kaffe som gör den särskilt angenäm.

Maddin said...

1. pastasallad med bönor å en chililaddad sås *mums*

2. Katt är sötast

3. Alltid bra att börja dagen med ett skratt. Då Kjolman har blivit tråkig behöver jag en ny underhållare :)

Anonymous said...

1. Mac's klockan halv två på natten när dom håller åp att stänga.

2.silverfiskar

3. Jag knner mig tvingad eftersom jag är din vän.

Jag dricker thé, inte kaffe och jag vet fan vart du bor!

Anonymous said...

1. Den bästa maten är den någon lagar specifikt för mig, du vet - mat lagad med hjärtat.

2. Jag har aldrig varit någon djurälskare, och jag stödjer starkt en massavlivning av husdjur. Men bara för att glädja dig med ett ordentligt svar svarar jag padda. Såg en sådan bli överkörd när jag var liten och ljudet av det hela var djupt fascinerande och fick mig faktiskt att sympatisera med det kväkande släktet.

3. Ibland får jag vara i din blogg, och det händer inte i så många andra bloggar. Det är alltid kul att bli omskriven. All publicitet är bra publicitet.

Caroline Hainer said...

1. Jag har alltid ansett att ostbricka är den bästa formen av mat. Det är givetvis inte en maträtt per se men den signalerar klass, kunskap och världsvanhet på ett vis som inte ens typ ett glas vin klarar av.

2. Lemurer, alla gånger. De är coola, de hänger i gäng, de ser ut att vara sminkade, de har perfekt randiga svansar och de hoppar inte fram utan shake-ar. Lemurer rule.

3. Namnet. Zebror har något sorgligt över sig och de är som skapta för att man ska säga adjö till dem. Något som många anar men få insett.

Kristoffer Viita said...

Din smak för djur är ju utomordentlig Miss Hainer, Jag är ju för övrigt väldigt lik en Lemur: http://kristofferviita.blogspot.com/2007/05/ich-been-ein-lemur.html

Jag tror att jag skiter i att utse EN vinnare i den här tävlingen nu när alla gett mig så mycket smicker på beställning. Jag vill ju egentligen dricka kaffe med alla tävlande. Således: Everyone's a winner! Förutom Gordon som inte dricker Kaffe.

theprins said...

!. Cunt
2. Dogs.
3. I want you to draw me a picture, a picture of Dorian Grey.

Peace Out

Anonymous said...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!