Friday, July 6, 2007

Dagens notiser




Pressmeddelande: "Sandrew Metronome låter meddela att Harry Potter endast pressvisas i Stockholm, detta pga säkerhetsskäl."
Så Göteborg är osäkert? Haha! What else is new liksom?

Rockpartys webbredaktör Håkan Durmér svarar coolt på mitt inlägg om deras bitterhet mot journalister när de lägger upp såna här "utvärderingsfrågor" på sin hemsida:
"Vad tycker du om recensenter som slentriansågar spelningar för att hinna dricka mer backstageöl?"

Durmer said...
"Haha...får väl erkänna att det var jag som skrev just den utvärderingsfrågan. Tyckte våra besökare förtjänade åtminstone en rolig fråga också."

Samt:

Alex Schulman plagierar en krönika Filip Hammar skrev för fem år sedan.

Om detta vet jag inte riktigt vad jag tycker än, känns lite... kluvet. Visst är det fult att stjäla, även om Filip Hammar var okej med stölden och även om Schulmans intention från början var att avslöja bluffen, typ "haha där blev ni allt lurade!". Men är bluffen överhuvudtaget särskilt rolig?

Krönikan är ändå en väldigt harmlös pubertal historia om att nojja sig för att byggnadsgubbar kanske ollar besticken. Vem bryr sig om Schulman eller Hammar skrivit om det? Klart att det är själva regelbrotten som upprör punikt SEs chefer, så ur ett lite amatörfilosofiskt perspektiv är det kanske bara bra att någon leker agitator? Jag vet inte riktigt, som sagt.

No comments: