Sunday, August 5, 2007

"Du ser bra ut, jag tycker att du ser bra ut!"



Scener ur ett Luleåkalas (part I): lördag kl ca 23:10.
En blond smal och söt flicka med sommarklänning och leggings kommer fram till mig och mina vänner. Hon är ganska full, vi är ganska nyktra. Jag har precis ätit en cheeseburgare.

Tjej: Hej! vad gör ni?
Jag: Dräller lite, hänger lite.
Tjej: jaha, haha, vart bor ni? Bor ni här?`
vi: joo...
Tjej: jaha vad roligt! Ska ni se Timbuktu?
Jag: ... Jo
KB: Nej.
Tjej: Varför inte? Vad lyssnar du på för musik?
KB: jag-
Tjej: Jag gillar slagsmålsklubben, gillar inte ni slagsmålsklubben?
Jag: Han där är kompis med Frej i SMK (pekar på Linus)
Tjej: Gillar du slagsmålsklubben?
Linus: Nej. Jag hatar fan slagsmålsklubben!

Tjej: jag går andra året på gymnasiet!
Jag: Jaha, vilket program?
Tjej: Estet, musik. Synes inte det!?
Jag: Njaaa...
Tjej: Vadårå!? (Hon tar några steg bakåt för att låta mig betrakta henne från ett lite större avstånd)
Jag: Nja, du skulle kunna vara en samhällsbrud.

Tjej: Vad gör ni på fritiden då!`?
jag: Knarkar...
Tjej: haha neee!

Tjej, Ser inte jag ut att lyssna på Indie och elecronica?
Vad gillar ni för musik? jag gillar Indie. gillar ni House?
KB: Jo, jo...
Tjej: JAAAA!!!! House! (kramar KB)
Tjej: Du ser bra ut, jag tycker du ser bra ut!
KB: Tack tack

Tjej: jag tycker inte att man ska vara som alla andra, man ska våga stå ut lite grand!
KB: Mm då är det ju jävligt bra att vara indie...
Tjej: Haha!

Tjej: Vad gör du här på kalaset då?
Jag: Jobbar.
Tjej: jaha med vadå!?
Jag: Skriver för NSD.
Tjej: Är du Journalist?
Jag: Japp.
Tjej: AAAAAH!!! jag vill bli journalist! (kramar mig).
Tjej: har du gått någon utbildning för att bli journalist?
Jag: Nae, jag är en naturbegåvning.
Tjej: Fan vad coolt!

Tjej: bor du här eller?
Jag: (igen) Jo jo...
Tjej: Jag är 17, tycker du att det är för ungt!?
Jag: För ungt för vad?
Tjej: Hihi, jag vet inte.

KB: Hallå ska vi inte dra till Raised Fist nu?
Jag: Hmm ja-
Tjej: Ska ni inte se Timbuktu!?
Jag: Jo..
KB: nej...
Tjej: Ska ni INTE se Timbuktu?

KB: Men haka på Raised Fist
Tjej: Vad är det för något?
KB: Amen det är svinbra, en blandning mellan indie och house.

Ridå.

Stackars hennes storebror.

Efterfesten på quality hotell har varit schysst båda dagarna, med precis rätt mängd obehörigt folk. Det var en ganska trevlig kontrast att Se Timbuktu stå och babbla med coola Mapei i ett hörn, se raised fist headbanga till People of the sun i ett annat och sedan se två haschpundare som fått sina entrébiljetter via en kopiator sitta och dricka öl i ett tredje hörn. roligast igår var att sjunga Håkan Hellströmlåtar tillsammans med [Ingenting] och en fyllehistoria om att Jeppson från The Ark blivit hoppsparkad (i huvudet? eller hur var det?) av en av medlemmarna i Franke. Good times, Good times.

Förresten har jag ju skrivit lite prylar under Luleåkalaset, de är alla ganska elaka. jag tror att ni tycker om när jag skriver lite elakt.

Promoe - recension.

Intervju: Mattias Alkberg och Markus Krunegård (Laakso)
Kul detalj där:

"Och jag ska fan slå ihjäl NSD för den där bilden.

“Hej jag heter Matti och är fet, alkad, nästan blind och utvecklingstörd.”

eller vänta, bilden gör mig ju exakt rättvisa.
Helvete." - Mattias Alkberg (Saxat från MABD.se)

Fler länkar är på ingång.

4 comments:

chops said...

Ja det var roligt på efterfesterna. Det var förresten i typ magen han sparkade Jeppson, han kom liksom från sidan, brorsan på sång var det, Han som inte spelar gitarr. Den sistnämnde berättade det för mig. Det hela tilldrog sig i i logen på KB i Malmö för etthundra år sedan.
Fast jag var nog full och kan ha glömt bort hur det verkligen var.

Anonymous said...

kan du inte blogga om sånthär?

http://www.tuckermax.com/archives/entries/date/tucker_tries_buttsex_hilarity_does_not_ensue.phtml#278

Kristoffer Viita said...

Chops: Jo, finast var nog Trubaduren med mockahatten som inte kände sig hemma där med allt "det vackra folket". Han tyckte att jag var "jävligt djup grabben!", han som "kunde spela allt: Metallica, Hammerfall och Pantera" Fast förra veckan spelade han ju för en massa gamlingar och då blev han tvungen att spela "en massa Cornelis och sån skit".

Det där minnet kom precis tillbaka till mig.

Gordon: Nej, det kan jag inte. Jag har aldrig försökt knulla någon i röven. Fin läsning dock. Väldigt Vice-värdigt.

Anonymous said...

:'(