Saturday, August 25, 2007

You find me in da club



Fuck, inte ikväll igen väl? Jasså är jag tråkig om jag inte hänger med? Jag har ju bara varit ute mån-ons-fre redan, men jag är förstås trist om jag inte går ut ikväll igen. jaja, så be t. Jag och Aussis great white shark ska idka tidelag. Nae, usch vad grovt.

I onsdags spelade mina vänner i bandet Shiloh på Sticky fingers. Klart att man ställer upp (och dricker öl). Vi åkte vidare till nefertiti på en klubb där folk såg ut som monster. Och otroligt nog blev hela vårt sällskap arbetarklass när en kille som sålde seglarkläder försökte bli vän med oss. Jag kallade mig Andrée, från Baergsjön. Ute med Tim (Linus) från hammarkullen (Majorna) och Anyerska (Linda) från Hjällbo (Linné).

Vita medelklassare som vi var transformerades i denne stackars seglarkilles närvaro till något han inte skulle kunna relatera till. Lite fult kanske, men roligt. (Ja Beta hade kusligt rätt)

Igår, fredag var jag på nån svartklubb. Eller "klubb" var väl att ta i. En industribyggnad, eller nej förlåt, uppfart? hade modelerats till något slags dansgolv. Ovanför golvet stod en halvnaken tjej och dansade i ett fönster. Inga moraliska betänkligheter här, men hela inramningen kändes bara sunkig. Självklart försökte jag ragga på två ännu-oförstörda 18-åringar (groupies till Shiloh). Det gick , som ni förmodligen redan räknat ut, åt helvete. Så är det alltid när man försöker konversera med barn.

"Berätta nåt roligt!" Sade en av flickorna till mig på fullaste allvar. Ursäkta? Berätta något roligt? Hon måste komma från en rik familj som anställt egen narr sedan navelsträngen klipptes, redo att underhålla den här lilla bortskämda princessan. Jag visste ju för övrigt att vad jag än betraktade som roligt skulle lillflickan inte förstå humorn i.
Jag hade glömt hur vidriga 18 åriga (snygga) nyss-tatt-studenten-tjejer-från-Kungsbacka kan vara. De är nästan lika outhärdliga som 18-åriga snubbar i samma liga.

Ikväll gör jag skiten igen. Rapport är härmed utlovad.

No comments: