Thursday, August 9, 2007

Nine Inch Nails på Hovet



Trent Reznor pratar inte bara den här gången, han skämtar fanimej.

"Vi har inte varit här på typ tio år (05 senast, but who am I to correct him?) och nu: två gånger på tre månader! (typ sex månader snarare, but again...) Om någon vill oss något så spelar vi på vårt hotell här nere varje helg..."

Haha! Nja han är ju ingen Howlin' Pelle, Trent Reznor, vilket naturligtvis hade känts mycket märkligt. I och för sig får han till en najjs oneliner: "Now we're gonna play a song from our new album Year Zero, wich has sold zero copies in Sweden..."

Det är alltid roligt att se NIN, fast jag är liksom lite... död. Antagligen börjar jag bli gammal eftersom jag inte pallar med att efterfesta till klockan 06 och sedan kliva upp 09 för att klottra ner mina jobb. Grejjen med att vara seg och dum i huvudet verkar jag inte vara ensam om i den här publiken. De svettiga (vissa med bar överkropp, blää) längst fram försöker stöka runt lite, likt grisar i en inhängnad (till "March of the pigs" passar det naturligtvis bäst) men det blir liksom lite saggigt.

Egentligen borde Trent kört sitt lcd backdrop hela konserten igenom och skippat alla stressmanglarlåtar. Bara lirat de skumma-som-inte-går-att-hoppa-i-takten-till-låtarna. För det är inte mer än vad vi som publik förtjänar, och jag skulle säkert ha mått bra av det. Och tyvärr tror jag att Hover var lite väl optimistiskt tänkt, särskilt i semestertider, NIn är helt enkelt inte tillräckligt stora.
Nu blir det liksom mangel mangel mangel och ingen orkar eller vågar (för att det är så glest) röja. Lite wierd, fast självklart förjävla bra ändå, som vanligt.

No comments: