Monday, August 27, 2007

How does Turtle know Kanye?


VM i samarbete

Haha, jag visste det!

Eller okej, det kanske är lite väl uppkäftigt om jag påstår mig ha förutspått att slutet på senaste Entourageavsnittet "No cannes do" skulle bli en reklamfilm för Kanye West och hans kommande platta "Graduation" (vilken han också skamlöst marknadsfört tillsammans med 50 cent).

Men men men, visst fan hade jag detta på känn.

Alltså. Vince, Ari, Turtle, Johnny, E och Billy är fast på LAX på väg till Cannes filmfestival. Serien når i och med detta avsnitt en ny smärtgräns för hur länge man kan hålla inne med en efterlängtad händelse, planen går inte pga av Terrorattack. Alltså Moses smell the roses!
Egentligen skulle de åkt med Sydney Pollak, men han har inte tillräckligt mycket plats i planet. För att verkligen ta serien till sin yttersta kärna så statear Vince att "Om inte en av oss får åka med, så åker ingen med". Till och med Billy suckar fram ett "I'm a team player". Oj oj, vem ska rädda dagen? Oh yes: In stövlar Kanye West (med sitt eget Entourage) och kramar om (wait for it) Turtle! Ari blir asförvånad och frågar "How does Turtle know Kanye?" Den frågan får inte Ari något svar på. Om jag själv får spekulera så: Öööh tja, Turtle är en vit, medelklassig, fet hiphopgroupie som en gång i tiden var manager åt en demorappare? Ooooch Det är sådana snubbar som utgör Kanye Wests viktigaste kontakter... ? Publik , more like.

Gör mig en tjänst kära läsare, lägg det i munnen och smaka på ordet långsökt.

Men shit, det var ändå Sweet när Turtle frågade "How much room you got?" och Kanye bara pekar på sin megajävlajumbojet och typ "We got a little room".

No comments: