Saturday, August 11, 2007

Scener ur ett Way out west (part I)



När jag lite onyktert vinkar efter diverse taxibilar utanför Kajskjul 8 ser jag sångaren i Broder Daniel, Henrik Berggren. Han har Jeans och jeansjacka på sig, och en svart keps. Hans tjej är lite mullig men inte skäms hon för att bära rosa neo-ravetights inte. Hon bär fan up dem riktigt bra.
Jag knackar på fönsterrutan till en taxi som ber mig dra åt helvete ("den är bokad!"). När jag vänder mig om står han där och stirrar, Henrik Berggren glor mig rakt i ögonen. Ögonblicket varar några sekunder, sedan tittar jag bort. När jag går därifrån hör jag hur tjejen med tightsen börjar skälla ut Henrik: "Fan vad ont jag har i benet, du har fan kastat mig i en buske ikväll!" Mer än så hör jag inte. Tyvärr.

Fler rapporter är att vänta.

PS. Som ni märker har Goodbye Zebras blivit något av en festivalblogg på senaste tiden...
Deal with it.