Tuesday, June 5, 2007

Headhunt

haha! Idag fick jag post från en Journalistfolkhögskola i värmland. De välkomnar mig att söka till deras utbildning. Min adress var till och med handskriven på kuvertet. Hur har de hittat mig? Unless... unless I'm being headhunted. Men just idag så känns inte värmlands Journalistutbildning så cool. Det är ju jättekul att de är intresserade av mig. Men. Just idag är en sån där dag, en sån då jag inte jublar av glädje fören Göteborgs universitet ringer min mobil och bara

"Hej, vi ser att du skriver JÄVLIGT BÄST, vi vill betala dig för att läsa vår utbildning. och som Bonus har vi ett vikariat på DN kultur färdigt där du tar över för Fredrik Strage medan han skriver sin nya bok. Vi har även ordnat en lägenhet åt dig mitt i Sthlm under viket, det enda kruxet är att du kommer ha några inneboende modelltjejer som badar mycket bastu, jag hoppas att inte det är något problem?"

"Jo det är ett Jävligt stort problem, eftersom ni inte nämnde plasmaTVn och imaccen jag behöver för att kunna uträtta mitt jobb. Hur hade ni tänkt att jag ska kunna sköta mitt jobb utan en god natts sömn i en hästens? Amatörer är vad ni är..."

"Nej nej, förlåt mig. Självklart ordnar vi alla detaljer du behöver, så vad säger du om att börja plugga hos oss i höst?"

"Tjaaa.... Jag ska tänka på det, jag har ju vissa andra bud att se över..."

Om min dag sett ut så idag, då hade jag kanske hoppat och studsat. Men inte för mindre, idag är en sån dag. En sån god damn good one.

No comments: