Saturday, June 9, 2007

Studentvimmel vi skulle vilja se



Såg lite examensvimmel på NSDs hemsida. I sann MAD-anda bjuder jag på mitt egna solskensreportage från studenten kallat Studentvimmel vi skulle vilja se

Lokalreporter:

- Kommer ni att sakna alla klasskamrater nudå?


Grundig Bullebaksdottir, Hotel och restaurangprogrammet:
- I helvete! Jag har gått och blivit måndagsmobbad i tre år och fått höra hur mycket alla haft sex på helgerna medans jag själv bara tittat på porr.

Kenny Compact, Estetiska programmet:
- Jaa, jag kommer att sakna Jojje, Rolle, Jossan, Freddy, Monster, Korven, Mr Fist. Shit, hela gänget liksom. De ska alla flytta, vad fan ska jag göra nu?

Lokalreporter:
- Så, vad har ni för drömmar inför framtiden?

Frida Frestelsesson, Husdjursprogrammet:
- I Höst tänker jag fortsätta min bana inom försvaret och bli yrkesmilitär. Där tänker jag se till att ligga med så många snygga karlar jag hinner med *skratt*.

Urban Nosvält, naturveteskapliga programmet:
- Min högsta önskan är att resa. Helst av allt utomlands. Min pappa har köpt en fru i Öst och en dag hoppas jag kunna göra detsamma.

Linnea von Apfelgrehn, barn och omsorg:
- Jag tänker stanna i Pajala och jobba på dagiset här, jag har ju redan fått fast. Och min kille Fredrik och jag är ju redan gravida och förlovade. Så snart väntar smekmånad tillsammans med vår gode vän Peyote.
Lokalreporter:
- Peytote?
Linnea:
- Jaa, meskalin. Lite roligt ska vi väl ändå få ha?

Billy Gristrynsson, samhällsvetenskapliga programmet:
- Jag tänker jobba hårt och skaffa mig allt det som andra bara drömmer om. Fet bil (med rims), en hund som heter Buster, En fru med najjsa siliconpattar och ett skitstort hus utanför Visby. Så en kväll när alla somnat har jag apterat sprängladdningar överallt och spränger hela skiten i luften!

Lokalreporter:
- There you have it alltså, spränga skiten i luften.


Två grejjer till:

Ostindiefararen:

Ooookej, det var säkert svinkul att bygga på en båt i hundra år och sedan se den skvalpa iland. För mig var det något av en axelryckning. fast det var en fin båt, så fin.

Ettikettsregler för att bära mp3-spelare/ipods och dylikt:
Såvida du inte har ett linne på dig måste du ha sladden till hörlurarna innanför kläderna. At t ex ha en jacka på sig och låta sladden studsa fritt från jackfickan upp till dina öron är inte OK. Det ser dumt ut. Men nu när det är sommar och folk börjar ha Linne så är det faktiskt okej att låta sladden hänga fritt. Det ser helt enkelt för fånigt ut när sladdens konturer ligger direkt mot kroppen.

Peace!

PS. Hyr lonely hearts killers på dvd om ni är ute efter ganska lättsmält deckare (dvs för den som inte rynkar på näsen för lite light-Se7en brutalitet) Det var väldigt svårt för mig att ta James Gandolfini på allvar som (om än ganska bufflig) snut. Gandolfini är Tony Soprano, och han har gjort ett så sjukt bra jobb där att det är omöjligt att tvätta bort.
Men, fuck it. Jared Leto är flintis också, och han får ändå ihop det med Salma Hayek. Bara en sån sak liksom.

No comments: