Thursday, June 28, 2007

Glory Boat



Linus erbjöds gratisbiljetter till Accelerator men dissade dem för att komma och dricka öl med mig. Mycket snäll man.
Vi drog till Glory-Boaten och träffade Glory-Lina, hon såg oss längst bak i kön och bara:

Lina: - Gå förbi kön. Säg att ni står på listan!
Jag: - Ah grymt, men vad ska vi säga för namn?
Lina: - Äääh men säg bara nåt, eller säg Jesper +1.

Så vi valsar förbi den uppskattningsvis 25 minuter långa kön...

Jag: - Hej , vi står på listan. Jesper + 1
Vakt: Jaja, välkomna. Öhj! Har du leg förresten?
Vakten sneglar på mitt leg där jag för ungefär 5 år sedan skrivit min barnsliga autograf med "Kristoffer Viita".
Vakt: Välkommen.

DJ Mehdi och Krazy Fiesta gav mig nästan tinnitus och jag svettades "som i en boxningsring".
Det var väldigt fint. Fredag och Lördag kan dra åt helvete from now on. Torsdag är "det nya".


PS. Henrik Berggren var ute i svängen som vanligt, ikväll mästrandes en vit fiskarhatt.

Frid!

No comments: