Saturday, June 2, 2007

Wanted: Mina egna hatande nätskallar



Aftonbladets Fredrik Virtanen skriver i sin helgkrönika om den nya ungdomsrevoltrörelsen: "nätskallarna". Som huliganer, fast på nätet. Missriktat hat och plumpa förolämpningar mot nätskribenter är tydligen the new shit. Virtanen citerar Andres Lokko som sade att "Den sista personen jag skulle vilja träffa på jordklotet är mig själv som 23-åring.”

Det ligger säkert en hel del i det där. Jag känner ibland att det skulle vara nice att spola fram tiden en åtta år och slippa allt jävla drömmande och osäkerhet som måste arbetas bort. Anyways, De här näthuliganerna som retade Skugge så mycket att hon slutade blogga. Var är de nu? Kan ingen komma hit till min blogg, ge mig en utmaning. Skicka hit någon helt befriad från social kompetens, empati, självdistans och låt honom gå bananas. At sedan svara pedagogiskt, det blir som att försöka prata migrationspolitik med en Sverigedemokrat. En psykologisk utmaning. Problemet är att mina texter inte verkar uppröra någon särskilt mycket. Oavsett så, bring on the haters!

No comments: