Tuesday, January 1, 2008

2007 års viktigaste musik del 2


House Gang series andra låt är en helt annan historia än den driviga dängan The Animal Devil. Istället är Kevin Eubanks en rappig lo-fi, jävligt 2007ig gå-på-stan-låt. Texten om token black guy-musikern i NBCs the tonight show handlar om hur Kevin går ut på krogen för att ragga. Men hur ingenting funkar som det brukar. Trots att hans kändisskap alltid lyckas garantera en hookup så går det trögt den här kvällen.
Sedan tar låten en vändning och övergår i rent självförakt när Kevin frågar sig själv varför i helvete han har på sig en "a baseballcap at The Gap?". Eller så är det någon annan som ifrågasätter hans smaklösa modeval? Jag har faktiskt ingen aning. Men sedan simmar refrängen bröstsim på kongas med mjukhårda syntslingor.

text: Jag
Sång & musik: Karl Linus

3 comments:

Anonymous said...

Haha, du recenserar din egen musik?

Bollen said...

Hehe nja, om det här överhuvudtaget kan räknas som "min" musik är ju tveksamt. Jag har bara plitat ned lite svammel om Kevin Eubanks på ett par minuter, Själva produktionen har jag inte medverkat i det minsta. även om jag gärna får det att framstå som att det är så.

Sedan ska väl en recension ha en kritisk nerv, och en lite djupare analys. Den här texten kan väl inte beskrivas som annat än presentation, hyllning och reklam?

Anonymous said...

En skön låt måste jag säga.