Wednesday, January 30, 2008

En enastående studie i mänsklig förälskelse

Borde filmen som är inspelad med bara en mobiltelefon ha hetat, dock så är det sista ordet inte "förälskelse" utan "förnedring". I och för sig utesluter ju det ena verkligen inte det andra.
Hur som helst var filmen jättebra, pinsamt igenkännanderolig.
Innan dess såg jag äntligen Pingpong-kingen som väl också var rätt fin, kanske lite för lång. Och den där överkokelsen som Jens berättade om i intervjun var faktiskt lite knepig tycker jag.

On en other note så har P1s filmprogram Kino, ryckt upp sig rejält. Och det klart att jag inte kan motstå när jag äntligen får medhåll i min kritik till filmen Juno då Roger Wilson kallar den "En pro-liferulle i grungekläder".

Nu jävlar ska jag se svensk vampyrfilm, tre nya och bra svenska filmer på en dag, det måste väl ändå vara något slags rekord.

No comments: