Sunday, September 30, 2007

Contact



Lördagskvällen i fragment:

Linus säger att han hatar logistik, så vi åker till Hisingen. Till en mörk, tyst lägenhet där vi leker lite med katter och pratar om fittstim. Lyssna på Frankes låt "Hisingen" - för precis så var det.

Vi röker inomhus hemma hos Laura Lee i Haga och lyssnar på Ceremony med New Order. Jag låtsas att jag är med i serien Spung 2.0.

Vi åker till en båt där Bröderna Kellerman ska ha gemensam releasefest, styrbord babord på kungsportsplatsen, Julia har ordnat så att vi står på listan. Yeah lyx.

Jag får SMS:

"Är det... Är det kul på båten? :( Sticky sög kuk...Lång och hård kuk" (00:38)

Börjar se seriefigurer överallt. Förutom hundbröderna är Råttan från serien där, krokodilen också.

"Han är ganska söt den där råttan" Säger en tjej på dansgolvet som ler.

Jag kissar och ställer ölen på ett element.

Ser Andrea Reuter från filmkrönikan på dansgolvet. Hon ser grym ut, jag försöker dansa lite extra coolt. Mest genom att halvöppna munnen i ett poserat arrogant manér. Om det fick någon effekt på henne är oklart i dagsläget. Jag kunde inte utläsa någon klar reaktion i stunden.

Sigge Eklund och Belinda Olsson driver omkring, röker gör de. Dansar inte, pratar med varandra, ser coola ut.

Dans dans dans, kvinnor, kvinnor och kvinnor med pojkvänner

Martin Kellerman rör sig uteslutande på en femmeters radie under hela kvällen. DJ-båset till baren och så tillbaka till DJ-båset. En konstig och full tjej börjar prata med honom och han ser irriterad ut.

Linus blir invinkad av en bartender som ger honom ett glas vin, kostnadsfritt. Linus frågar vem som bjuder och bartendern rycker på axlarna.

Klockan börjar bli 04, M Kellerman kommer fram och frågar "vill du ha öl?". "Ja jättegärna" Svarar jag och får den fulaste drinkbiljett jag någonsin sett. Känns som om någon klippt lite i en skokartong och sedan skrivit "Öl" med en grön tuschpenna på den lilla lappen. Det står till och med öl med ett sånt där norskt "Ö", alltså ett streck genom istället för prickar ovanpå. Jag dricker ölen.

Träffar bara folk från Luleå och Boden, nästan. Känns som Färjan, det är väl det enda som är jobbigt med kvällen.

Jag och Julia dansar med M Kellerman och någon i hans entourage, jag och Lars (råttan) som DJar får ögonkontakt. Han ser riktigt glad ut när jag slår med ravenäven i luften och följer mitt exempel. Jag skruvar då självklart upp luftboxandet en nivå till och råkar smacka till entouragets öl som spills ut över Kellermans nya fina svarta skjorta. Heh.


De tänder i taket, prat om efterfest. Bam Bam på Rio Rio? "Har Lina gästlistan?" Frågar jag "Lina är gästlistan" svarar Andreas. Råttan bjuder oss på cigaretter och säger att han känner igen Andreas snygga kusin Miriam.

Går in på Bam Bam, dansar. Den hetaste tjejen som någonsin tittat på mig, tittar på mig. Och ler, flirtigt. Jag gör en realitycheck och tittar mig omkring, hmm det verkar stämma. Hon ler igen, dansar med någon kille som jag märker inte är hennes kille. Jag ler tillbaka. Sen gör jag inte ett skit. Hon tröttnar på att dansa och ställer sig med ryggen mot väggen, jag dansar vidare. Blä.

04.45: Går igenom grunderna för bra klubbmusik med Andreas "Det ska handla om att dansa och knulla" är vi båda överens om vid den här tidpunkten på dygnet.

Får några SMS:

"Ring XXX och knulla nu Kristoffer!"

"Fuck jag hamnade i en taxi på väg till Johanneberg. Det är väldigt underliga/trista människor här. Har de skumtomtar så dör jag av glädje"

5 comments:

Anonymous said...

jag är så jäääävla bitter, jag vill säga med min norrbottniska "ja' e' intä bitter" men det är jag. Innerst inne skyller jag på petter och linus som blev nekade inträde vilket per automatik innebar att jag inte heller fick komma in. Sista jävla gången jag går på sticky fingerz, så jävla anti-klimax på en annars trevlig kväll med balalajkafest och gratis vodka. Det kan vara baksmällan som fortfarande lever inom mig men jag mår fan dåligt, jag får hoppas att det är baksmällans dödsrosslingar som ger mig en sista ångestejakulation. Nu ska jag fan sitta själv och sura i några timmar, jag vill inte höra era prata om den grymma festen i närheten av mig - EVER.

Anonymous said...

Nu mår jag lite bättre, det var nog blodtrycket eller nåt.

Kristoffer Viita said...

Vad kul att höra att du är på bättre humör grodprinsen.

Anonymous said...

Good day !.
might , probably very interested to know how one can manage to receive high yields .
There is no initial capital needed You may commense earning with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you haven`t ever dreamt of such a chance to become rich
The company represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with structures everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
Do you want to become really rich in short time?
That`s your choice That`s what you wish in the long run!

I`m happy and lucky, I began to get real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a correct partner utilizes your savings in a right way - that`s AimTrust!.
I take now up to 2G every day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
It`s easy to start , just click this link http://vojafyse.freehostyou.com/izypygeq.html
and lucky you`re! Let`s take this option together to get rid of nastiness of the life

Anonymous said...

Hi!
You may probably be very interested to know how one can manage to receive high yields on investments.
There is no initial capital needed.
You may commense earning with a sum that usually goes
on daily food, that's 20-100 dollars.
I have been participating in one project for several years,
and I'm ready to share my secrets at my blog.

Please visit my pages and send me private message to get the info.

P.S. I make 1000-2000 per day now.

http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]