Sunday, September 23, 2007

Tunga bollar




Jag tittade på fotboll i en bar ikväll, och det kommer inte bli någon vana. Så pass kan jag lova redan nu.
En sak jag undrar är varför alla, på en bar typ 100 000 mil bort från matchen ställer sig upp och applåderar, skriker ut sin glädje. För att nu jävlar, nu åkte bollen in i ett nät?

Hallå? Wayne Rooney ser inte att du har knytnäven i luften och "yess!"-ar högt och ogenerat.

Okej, lite elakt. Men tänk så här: Jag gillar film. men inte fan börjar jag applådera och vråla som en idiot när jag ser en maxad biljakt på vita duken. Eller börjar high-five-a som ett annat mongo gjorde under filmen 300.

Så du. Sitt ner, var tyst och titta du på din boll.

4 comments:

chops said...

om du inte fattar skillnaden mellan bio och fotboll på bar så kan ingen förklara för dig, du är bortom att begripa.

Kristoffer Viita said...

Hah det klart at det är skillnad. Fotboll, eller egentligen all sport (själv tränar jag den dummaste av de alla) är ju nån slags återgång till apstadiet. Och detta blir ju tydligt i en bar när alla sitter och "off!"-ar "Yes"-ar och "OOOJ"-ar. Bio är typ raka motsatsen, men det finns fortfarande folk i Amsterdam som ställer sig och gallskriker "OPTIMUUS PRIMEEE" när de kollar på Transformersfilmen.

Anonymous said...

inte bara amsterdam, FUCKING JÄLA BERGAKUNGEN GÖTEBORG! :-X

chops said...

Alltså. Borde skrivit typ hehehe först. Jag förstod att du förstår. Jag volle bara skriva "bortom att begripa" om nåt. Hehehe.